G.I.Joe: Odwet (2013) Figurki Akcji na Dużym Ekranie | Recenzja Filmu

Pamiętam, kiedy figurki z ludzikami G.I.Joe pojawiły sie w Polsce. Miałem ich sporo - jak każdy chłopak z mojej szkoły. Do tego dochodził animowany serial na kasetach VHS, który męczyłem aż do zajechania taśmy, oraz G.I.Joe The Movie (1987) pełnometrażowy film animowany. Dla tego tez wiązałem spore nadzieje z pierwszym filmem G.I.Joe: The Rise of Cobra (2009) i nie zawiodłem się. Bardzo mi się podobał - oczywiście był wyolbrzymiony itd, ale zachował ducha tych figurek i bajek. Historia też była nie najgorsza - dobrze mi się to oglądało i efekty też były niezłe. A w tym roku do kin weszła druga część G.I.Joe: Odwet. Obejrzałem ten film w kinie w 3D i nawet dobrze się bawiłem. Kule i gwiazdki ninja latały wszędzie. Na takich filmach odzywa się we mnie ten dzieciak, który bawił się przed laty ludzikami G.I.Joe. Odkładam wtedy na bok zdrowy rozsądek i wkręcam się w film na dwie godzinki.

Recenzja GIJOE Odwet 2013 - Bruce Willis, Dwayne The Rock Johnson | Zjadacz Filmów

Efekty są bardzo dobre i cały czas coś strzela i wybucha - ciężko się nudzić. Świetnie wygląda zniszczenie Londynu i scena walki w górach na linach - jest strasznie nie realna, ale mnie porwała. Tak samo jak odbicie Storm Shadow'a z więzienia...no można się wkręcić. Wszystkie pojazdy i bronie, które pojawiają się w filmie są wzorowane na oryginalnych zabawkach, a na pewno miały sprawiać takie wrażenia. Dla mnie to kolejny plus dla filmu. Historia w G.I.Joe: Odwet jest w zasadzie kontynuacją pierwszej części. Prezydent został już podmieniony, Organizacja Kobra po woli przejmuje władzę nad całym Światem a jednostka specjalna Joe zostaje wyeliminowana...no prawie.  Garstka ocalałych Joe próbuje zdemaskować fałszywego prezydenta i uratować Świat przed Kobrą - wiadomo. Rozwinięto wątek Storm Shadow'a i Snake Eyes'a, który stanowi pomost między pierwszą i drugą częścią. Szkoda, że pozbyli się Diuka (Channing Tatum), ale dzięki temu wprowadzono trochę brutalnej rzeczywistości do komiksowego świata uśmiercając go na samym początku. Niezła  za to jest postać Roadblocka, w tej roli Dwayne Johnson - trochę go dużo w tym roku, a pewnie będzie jeszcze więcej w przyszłym, ale ja to go lubię oglądać. W G.I.Joe: Retaliation pojawia się jeszcze RZA, w roli Niewidomego Mistrza i Bruce Willis jako były Joe. W rolę Storm Shadow'a wcielił się znowu Byung-hun Lee

Recenzja GIJOE Odwet 2013 - Bruce Willis, Dwayne The Rock Johnson | Zjadacz Filmów

Oczywiście było tak samo komiksowo jak w pierwszej części, można by się przyczepić do wielu rzeczy, ale tym razem sobie odpuszczę. Jest zabawnie, ciekawie i z jajem. Miło spędziłem czas i dostałem sporą dawkę dobrej rozrywki z na prawdę znakomitymi efektami specjalnymi.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Panic Room / Azyl (2002) | Film, Którego David Fincher Powinien Się Wstydzić | Recenzja Filmu

"Omen" (1967) | Klasyka Horroru | Recenzja FIlmu

"Falling Down / Upadek" (1993) Czyli Michael Douglas Bierze Sprawy w Swoje Ręce | Recenzja Filmu