The Lego Movie / Lego Przygoda (2014) Czyli Bajka Dla Dużych i Małych | Recenzja Filmu

Ostatnio poszedłem z Córką do kina na "Lego: Przygoda". Z oczywistych względów wybraliśmy wersje dubbingowaną, chociaż ta oryginalna wydawała się bardzo ciekawa. Obawy miałem jak zawsze duże - dawno nie widziałem dobrej animacji dla dzieci, która by mnie zainteresowała. Wszędzie jest pełno komputera, który pozbawia bajki ich duszy i sprawia, że są tylko kolejnym plastikowym produktem. Większość animacji dla dzieci, które ostatnio miałem okazję obejrzeć w  kinie, najzwyczajniej w świecie mnie uśpiło. Ale do Lego mam ogromny sentyment - spędziłem setki roboczo godzin na konstruowaniu najróżniejszych kosmicznych pojazdów i najdziwniejszych budowli w dzieciństwie. Z tych klocków można stworzyć absolutnie wszystko i nie trzeba w żaden sposób ograniczać wyobraźni. Dlatego też wiązałem z tym filmem pewne nadzieje - i tym razem się nie zawiodłem.


Recenzja filmu "Lego Przygoda" (2014) - Chris Pratt, Will Arnet | Zjadacz Filmów


„Lego: Przygoda” jest czymś więcej niż zwykłą, przeciętną animacją komputerową. Wszystko wygląda jak animacja poklatkowa –  wyszło bardzo naturalnie (jak na klocki Lego) - w ruchach figurek jest dużo lekkości i płynności. Dołożono wszelkich starań, żeby każda figurka, każdy klocek  i każdy element scenografii wyglądał jak zbudowany ręcznie. Nawet światła i cienie wyglądają najlepiej, jak się da. Widać małe ryski czy odciski palców na figurkach – coś pięknego. Światy zbudowane w „The Lego Movie” są po prostu niesamowite i pełne szczegółów. Widać ogrom pracy, który włożono dla takiego genialnego wyglądu. Nawet ogień i dym są zbudowane z Lego, a efekt jest naprawdę genialny.

Recenzja filmu "Lego Przygoda" 2014 - Morgan Freeman, Will Ferrell | Zjadacz Filmów

Fabuła filmu jest całkiem dobra i wciągająca a dialogi są bardzo zabawne. Z całego kina wypełnionego dziećmi i ich opiekunami - to ja śmiałem sie najgłośniej. Jest  bardzo dużo zwrotów i aluzji niezrozumiałych dla siedmiolatków, za to bardzo dobrze trafiających do starszych. Oczywiście wszystko musiało się wiązać z tematyką Lego. W pamięci zostały mi takie zdania jak: „Będziesz wąchał klocki od spodu" czy „Widzieliśmy, jak grzebałeś w kupie klocków”. Trochę nie smacznie, ale całkiem zabawnie.

Cała galeria postaci przedstawiona w „Lego: Przygoda” jest bardzo ciekawa. Występują figurki z większości, jak nie ze wszystkich zestawów Lego, jakie wyszły do tej pory. Mamy tutaj Supermana, Wonder Woman, Gandalfa Starego (Szarego), Hana Solo i Chewbacca w Sokole Millenium, Żółwie Mutanty Rycerze Ninja czy Abrahama Lincolna. Najbardziej ubawiła mnie postać Batmana – nie ma w sobie nic z tych komiksowych i filmowych super-bohaterów. Jest ironiczny, egoistyczny i bardzo zabawny. Nie można zapomnieć też o klasycznym kosmonaucie z lat 80-tych, z charakterystycznym pęknięciem na kasku i ogromną chęcią zbudowania zupełnie nieprzydatnego nikomu statku kosmicznego. Żeby nie przedłużać, napisze tylko, że czułem się jakby ktoś ożywił moje wszystkie wspomnienia z dzieciństwa i podał mi je na tacy w najlepszej z możliwych form.

Nie mogę się doczekać, kiedy obejrzę „The Lego Movie” w oryginale, gdzie głosów użyczyli między innymi: Will Ferrell, Elizabeth Banks, Will Arnett (Batman), Morgan Freeman (Vitruvius), Chris Pratt (Emmet), Channing Tatum (Superman), Jonah Hill (Green Lanern), Liam Neeson (Zły Glina), Billy De Williams (Lando Calirissian), Cobie Smulders (Wonder Woman), Anthony Daniels (C-3PO).


Recenzja filmu "Lego Przygoda" 2014 - Jonah Hill, Channing Tatum | Zjadacz Filmów

Decyzję o nakręceniu kolejnej części "Lego Przygody" zapadła błyskawicznie po premierze pierwszej części. Film, którego budżet wyniósł 60 milionów dolarów, zarobił w sam Opening Weekend 69 milionów, a na całym świecie niecałe 470 milionów. "The Lego Movie 2: The Second Part" wejdzie do kin 8 lutego 2019 roku (Premiera w USA).  Reżyserią filmu zajmie się Mike Mitchell ("Shrek Forever", "Trolle"), a o czym będzie fabuła drugiej części możecie się troszkę domyślić oglądając Oficjalny Teaser Trailer do "The Lego Movie 2: The Second Part". Smacznego.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Panic Room / Azyl (2002) | Film, Którego David Fincher Powinien Się Wstydzić | Recenzja Filmu

"Falling Down / Upadek" (1993) Czyli Michael Douglas Bierze Sprawy w Swoje Ręce | Recenzja Filmu

"Omen" (1967) | Klasyka Horroru | Recenzja FIlmu