10 Najlepszych Teledysków Do Filmów Na Podstawie Komiksów (1980-2003) | Zjadacz Filmów

Pamiętacie jeszcze nie tak odległe czasy, kiedy każdy szanujący się film musiał mieć jakąś zajebistą piosenkę i kozacki teledysk do tego? Większość piosenek zostawiała lepsze wrażenie niż sam film a wiele utworów stało się mega hitami znanymi na całym świecie. Żeby daleko nie szukać wystarczy wymienić Whitney Houston "I Will Always Love You" ("BodyGuard" 1992), Coolio "Gangsta's Paradise' ("Dangerous minds/ Młodzi Gniewni" 1995) czy Celine Dion "My Heart Will Go On" ("Titanic" 1997). Takich piosenek jest mnóstwo - można wymieniać i wymieniać. Niewątpliwie dobry utwór pomagał w promocji filmu i pchał całą komercyjną machinę do przodu. Pokusiłem się o opisanie 10 teledysków do siedmiu filmów na podstawie komiksów - wybrałem te najważniejsze dla mnie.

1. "Flash Gordon" (1980)

Piosenka z filmu "Flash Gordon" na podstawie komiksu, którego autorem jest Alex Raymonds pierwszy raz opublikowanego w 1943 roku. Muzykę do całego soundtrack'c stworzył zespół Queen. Film sam w sobie to straszny kicz i ciężko się go ogląda. Ale jedno trzeba przyznać - piosenka Queen przetrwała próbę czasu i tylko dzięki niej ludzie jeszcze pamiętają o takim filmie sprzed ponad 30 lat. Z ciekawostek - ten sam aktor, który zagrał w "Flash Gordon" czyli Sam J. Jones pojawia się w filmie 'Ted" (2012).

Queen - "Flash"

2. "Batman" (1989)

Uwielbiam ten film i kolejny "Batman Forever" (1992) - obydwa wyreżyserował Tim Burton i jednego nie można im odmówić - klimatu. Pamiętam jak mój tata przywiózł z Niemiec pierwszego discmana i pierwsze płyty CD. Discman był kwadratowy i płyta wystawała na zewnątrz, tak że ciężko było go nazwać przenośnym. Jedną z płyt był soundtrack właśnie do "Batmana". Cały krążek to piosenki Prince'a i znalazłem dwa teledyski do tego filmu:


Prince - "Batdance"


Prince - "Partyman"

3. "Batman Forever" (1995)

W 1995 roku do kin wchodzi trzecia część przygód Człowieka Nietoperza "Batman Forever" w reżyserii Joe Schumachera. Bardzo dobrze pamiętam, jak byłem na nim w kinie - miałem tylko 12 lat i uważałem że to świetny film. 18 lat później patrzę troche bardziej krytycznie na to "dzieło". Ale zostało wspomnienie - mam jeszcze gdzieś figurkę Two-Face, Riddlera i nawet Val Kilmera, któremu chowała się głowa i można było go ubrać w zbroje batmana z peleryną. Do tego filmu powstały aż trzy teledyski, które rządziły swojego czasu na listach przebojów


Seal "Kiss From a Rose"



U2 "Hold me Thrill me Kiss me Kill me"

I jeszcze ostatnia moja ulubiona piosenka z tego filmu, chyba najmniej znana. Lubię Hip-Hop i Wu Tang Clan był wtedy na topie od kilku lat a Method Man był chyba najczęściej udzielającym się raperem z całego Clanu.


Method Man - "The Riddler"

Można go jeszcze zobaczyć m.in. w piosence do filmu "Space Jam" - "Hit em high"

4. "Batman i Robin" 1997

O tym filmie to już napisano wszystko - jedna z najgorszych adaptacji komiksowych i zupełnie pomylenie pojęć. Joe Schumacher próbował zrobić coś w stylu serialu z lat 60-tych, który na swój sposób jest uroczy. Ale tak naprawdę jest głupi i naiwny i nakręcony dla zupełnie innej widowni i w innych czasach. Ale jest jedna pioseneczka z tego filmu.


Smashing Pumpkins - "The End is the Beginning is the End"

5."Men in Black" 1997

Men in Black to komiks, który stworzył scenarzysta Lowell Cunningham i rysownik  Sandy Carruthers. Powstały trzy filmy na podstawie tego komiksu - widziałem tylko pierwszy i drugi.  Trzeciego nie mam zamiaru oglądać ponieważ słuchanie w radiu piosenki PitBulla do tego filmu sprawiło, że mam odruch wymiotny na samą myśl o tym. Ale Will Smith był w swoim najlepszym okresie i tą piosenką rozwalił cały muzyczny przemysł. Tak samo jak później powstała piosenka do "Wild Wild West" - również wielki przebój.


Will Smith "Men in Black"

6. "Spider-Man" (2002)

Sam Raimi wyreżyserował całą trylogię o Człowieku Pająku. Na tym filmie również byłem w kinie i pamiętam, że byłem mega zajarany - podobało mi się wszystko co widziałem na ekranie. Ale jeszcze wtedy podchodziłem do tych kwestii bezrefleksyjnie i po 12 latach muszę stwierdzić, że dupy nie urywa. Ale piosenka do tego filmu rządziła w telewizji i radiu.


Chad Kroeger ft. Josey Scott -"Hero (spiderman theme)"

7. "Daredevil" (2003)

No cóż - ten film jest porównywany do "Batman i Robin" ponieważ jest równie głupi i tak samo ktoś nie zrozumiał komiksowej konwencji. Szkoda, że w ogóle ten film ujrzał światło dzienne. No ale musze przyznać, że pioseneczka która go promowała była nawet niezła. W teledysku nie ma żadnych scen z filmu, ale jest klimat komputerowych bloków i beznadziejnych efektów specjalnych.



Evanescence - "Bring Me To Life"

Wszystkie piosenki podałem w kolejności chronologicznej - najlepiej wspominam wszystkie 3 teledyski do "Batman Forever" - to był piękny i beztroski okres w moim życiu, gdzie największym zmartwieniem było zorganizowanie pieniędzy na wszystkie komiksy, które wychodziły co miesiąc z wydawnictwa TM-Semic. A cała magia tych teledysków polegała na tym, że zanim pojawił się film w kinach można było go trochę podejrzeć właśnie w teledyskach. Wyostrzał się wtedy apetyt jeszcze bardziej. Ale to ciekawe, że tacy artyści jak "Queen" czy "Prine" nagrali całe albumy z muzyką do filmów powstałych na podstawie historyjek obrazkowych z superbohaterami. Te czasy skończyły się chyba bezpowrotnie, a szkoda.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"Falling Down / Upadek" (1993) Czyli Michael Douglas Bierze Sprawy w Swoje Ręce | Recenzja Filmu

Panic Room / Azyl (2002) | Film, Którego David Fincher Powinien Się Wstydzić | Recenzja Filmu

Batman (1989) Czyli 25 Lat Kultowego Filmu Tima Burtona z Człowiekiem Nietoperzem